نشستن طولانی مدت با مرگ های زودرس مرتبط می باشد

26مارس 2019 - یک مطالعه ی جدید نشان داده است که هزاران مرگ و میر زودرس در انگلستان ناشی از نشستن طولانی مدت افراد است. نتایج این مطالعه در آخرین شماره مجله اپیدمیولوژی و بهداشت جامعه (Journal of Epidemiology and Community Health) منتشر شده است.

تحقیقات دانشگاه Queen در بلفاست و دانشگاه اولستر نشان داده است که 11.6 درصد از مرگ و میرها در سال 2016 در بریتانیا در میان افرادی اتفاق افتاده است که ساعت های طولانی در طول روز در حالت نشسته بوده اند. تحقیقات پیشین نشان داده است که رفتارهای بی تحرکی شامل پیاده روی کم و حرکت کمتر با مرگ زودرس ناشی از بیماری های قلبی، دیابت، سندرم متابولیک، سرطان روده بزرگ، بیماری های ریوی، سرطان های رحم، مشکلات روحی، بیماری های عضلانی و استخوانی و غیره مرتبط است. محققان یادآور شدند که حدود 69،276 مورد از این مرگ ها قابل پیشگیری بوده اند، اگر مردم از نشستن طولانی مدت ( شش ساعت یا بیشتر در روز) اجتناب می کردند. حدود 700 میلیون پوند از هزینه هایNHS  مربوط به بیماری هایی است که می توان از آنها با کاهش نشستن طولانی مدت جلوگیری نمود.

نویسنده ی ارشد این مقاله Leonie Heron، از مرکز بهداشت عمومی دانشگاه کوئین، گفت: بسیاری از افراد در بریتانیا، اوقات فراغت خود را با رفتارهای کم تحرک(نشستن در مقابل تلویزیون یا گوشی های هوشمند یا کامپیوتر) سپری می کنند و بسیاری از مردم در محل کار، بخش قابل توجهی از زمان خود را بطور اجتناب ناپذیر در حالت نشسته بسر می برند. با توجه به اهمیت تحرک در بهبود سلامت جمعیت و کاهش بار مالی برای خدمات بهداشتی، باید اقدامات لازم در جهت کاهش رفتارهای بی تحرکی، صورت گیرد.

تحقیقات نشان می دهد که حتی افرادی که به طور منظم به ورزشگاه می روند، اگر از ساعات طولانی نشستن خود نکاهند، از مرگ زودرس در امان نمی مانند. بعضی از کارشناسان نشستن به مدت طولانی را بعنوان نوع جدیدی از "سیگار کشیدن" معرفی می کنند.

دکتر Mike Brannan، سرپرست فعالیت بدنی در سازمان سلامت عمومی انگلیس (PHE) گفت: حتی اگر از لحاظ جسمی فعال هستید، نشستن طولانی مدت به سلامت شما آسیب می رساند و خطر ابتلای شما را به طیف وسیعی از بیماریها افزایش می دهد. مدیر اجرایی سلامت و ایمنی سازمان سلامت عمومی انگلیس می گوید: همه ی کارکنان اداری در هر ساعت یک بار به مدت 5 تا 10 دقیقه نیاز به ایستادن و راه رفتن دارند تا در مدت زمان نشستن طولانی مدت خود وقفه ایجاد کنند. در دستورالعمل هایی که توسط PHE در سال 2014 ارائه شده است، نیز آمده است که کاهش بی تحرکی می تواند تا 40 درصد از بسیاری از بیماریها و مشکلات مرتبط با نشستن درازمدت بکاهد.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20190326/Sitting-for-long-durations-linked-to-premature-deaths.aspx